Update juli 2020

Nu de coronamaatregelen verder versoepelen, hecht het bestuur van Semper Vigilans eraan u als trouwe bezoeker te informeren over de voortgang van onze activiteiten.

ONZE PLANNEN VOOR 2020

In de tweede helft van 2019 en begin 2020 was er nog geen vuiltje aan de lucht. Na afsluiting van  het succesvolle en drukbezochte lezingsprogramma van Anders in de kerk, bruiste het bestuur van nieuwe ideeën voor het seizoen 2020. Het idee was om de lezingen een onderscheidende naam te geven: De Bokhoven Lezingen, zodat de lezingencyclus direct herkenbaar is.

Het thema voor 2020 was vastgesteld: spiritualiteit en zingeving bezien vanuit diverse invalshoeken. Zoals jongeren, jongprofessionals en senioren. Interessante inleiders waren benaderd waarvan een aantal had toegezegd.

EN TOEN GOOIDE CORONA ROET IN ONS ETEN

Vervolgens diende het Coronavirus zich aan. Wat eerst nog werd afgedaan als een onschuldige griep, bleek al spoedig een virus te zijn dat dodelijke gevolgen kan hebben. Het kabinet nam strenge maatregelen om de verspreiding van het virus in te dammen. Ook de cultuur werd daarvan niet gevrijwaard. Theatervoorstellingen, concerten en lezingen zoals onder meer georganiseerd door Anders in de kerk kunnen tot 1 september a.s. geen doorgang vinden.  De 1,5 meter samenleving wordt het nieuwe normaal met alle gevolgen van dien.

WAT BETEKENT DIT VOOR ONZE TROUWE BEZOEKERS?

Dit betekent dat Semper Vigilans ook haar activiteiten heeft opgeschort en daarmee het programma 2020 dat al veelbelovend in de steigers stond. Het leek ons goed u als trouwe bezoeker een update te geven. Het bestuur is  nog steeds zeer gemotiveerd om zodra de intelligente lockdown lezingen weer mogelijk maakt deze doorgang te laten vinden. Helaas beperkt de 1,5 meter-opstelling in het kerkje de goede interactie tussen een spreker en zijn toehoorders, zoals ons bestuurslid Xaveer van der Spank onlangs heeft ondervonden. Daarom  hebben we als bestuur onlangs besloten de gehele reeks door te schuiven naar het voorjaar van 2021. Drie van de vier beoogde sprekers hebben inmiddels toegezegd. Het belooft wederom een mooie reeks te worden zoals u dat van ons gewenst bent met een nieuwe naam.

WE HOUDEN CONTACT!

Zeker in deze tijd is het van belang met elkaar contact te (onder)houden. Vanaf nu ontvangt u van ons maandelijks een update over een van de thema’s en sprekers van de Bokhovenlezingen 2021. Telkens zal een ander lid van het bestuur het toetsenbord overnemen en u op zijn of haar eigen wijze kort bijpraten. Voelt u zich vooral vrij daarop te reageren, ons van uw gedachten en ideeën te voorzien. Wij hebben elkaar meer dan ooit nodig om deze voor ieder nare tijd goed te doorstaan en er sterker uit te komen.

Met vriendelijke groet,

Jan van Heijningen